måndag 1 juni 2009

Sjukhus och vårdcentraler

När man har tre barn som med jämna mellanrum blir sjuka eller gör illa sig så uppsöker man sällan läkare själv. Man har liksom tagit ut sin rätt till skattepengar inom vården känns det som, dessutom finns det trevligare platser att tillbringa sin tid på än vårdcentraler och sjukhus.

Nu är det i alla fall så att min arm gör väldigt ont och idag ringde de från röntgen på sjukhuset och de ville att jag ska komma i morgon för ultraljud av armen. För att de ska kunna spruta in kontrastvätska i armen samtidigt som de tar bilderna så var jag tvungen att ta ett särskilt blodprov IDAG och naturligtvis ringde de efter att vår vårdcentral hade skickat sina prover för dagen.
Jag fick alltså glatt ta bilen och åka in till stan för att tvinga en sköterska på ett lab där att ta prover på mig. Detta var inte helt lätt eftersom inga prover var beställda, men kvinnan tog till slut mitt blod och jag hoppas att de gör med det vad de nu skulle göra.

I morgon kl 14.30 sätter de alltså en kanyl i handen på mig och letar blodproppar i armen, intressant...

1 kommentar:

  1. Lycka till, hoppas att dom inte hittar nåt eller jo det gamla vanliga som SKA vara i armen hoppas jag naturligtvis att de hittar ;-) men inget utöver det man ska ha

    Kram

    SvaraRadera