lördag 20 juni 2009

Drömmar

Igår natt hade dottern en mardröm om björnar. Det jag förstod av drömmen var att det var en brun-vit björn som "tog" henne. Då kom jag in i drömmen och krävde att han skulle släppa henne, vilket han så klart gjorde. Vem skulle säga emot mamma???!!!
Sedan tog han henne igen och ytterligare en gång fick jag ryta ifrån i drömmen och han släppte igen.
Efter det hade jag pedagogiskt förklarat för björnen att man måste vara snäll.
Det värsta var att hon inte under hela dagen förstod att det var en dröm, hon trodde verkligen att det hade hänt.
Hon visade mig var björnen stod och krävde att hålla min hand ute ifall björnen skulle komma tillbaka.

Hur allvarliga drömmar kan en 3-åring ha? Hon beskrev björnen som en brun-vit isbjörn som såg ut som en teddybjörn, men för henne kan ju detta vara livsfarligt!

Min tolkning av detta är att inte ens en björn kan studsa upp mot mamma, och om han gör det så vinner ändå mamma.

Hoppas att dottern inser att hon kan sova tryggt efter detta, mamma vakar över henne som en hök och kan till och med slåss med björnar för hennes skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar