tisdag 1 januari 2013

Nyår

Igår fick jag erkänna att förkylningen verkligen hade tagit över min kropp. Jag vaknade med ont i halsen, täppt näsa, hosta och värk i hela kroppen. Trots detta städade vi lite på förmiddagen och sedan bjöd mamma på finlunch hemma hos sig. Det var kalkonbröstfile som smakade himmelskt, och så fick vi även efterrätt.

Sonen hjälpte till med efterrätten:


Mina tjejer är rätt olika. När jag säger att de ska sätta på sig något fint väljer dottern en onepiece och lillan en glittrig klänning:


Till middag åt vi pilgrimsmusslor till förrätt och oxfilé till middag. Mycket gott, även om min aptit varit bättre!Tjejerna hade valt en grönsaksröra med kex istället.




Efter midagen hade tjejerna en liten show för oss: 

Vid 21-tiden fick tjejerna gå och lägga sig och så väckte vi dem igen kl 23.45. Lillan är svår att väcka, men efter att champagnekorkar korkat upp sig själva med dunder och brak var alla vakna och skrattade.






Raketerna small för högt tyckte tjejerna och vi vuxna tyckte att det var lite trist att det regnade, annars var det en lugn och bra nyårsafton.




Skål!

1 kommentar:

  1. Åhnej, vi hade också ett förkylt nyår:-(
    Men det var jättetrevligt ändå!

    SvaraRadera