söndag 20 januari 2013

En vanlig söndag

Med det här hälsosamma livet har det hänt något med min dygnsrytm. Jag somnar tidigt, sover som en stock och vaknar tidigt på morgonen, helt utan problem att gå upp. Detta har bara hänt en gång i mitt liv tidigare, och det var när jag väntade andra barnet. Lugn, jag är INTE gravid, och det kommer heller aldrig mer att hända, jag bara lever nyttigt och hälsosamt.
När kl var 11 idag hade vi ätit frukost och mellanmål, dottern hade bakat en sockerkaka, jag hade tvättat och vikt tvätt, städat, målat mina och tjejernas naglar och planerat nästa veckas middagar.
Efter lunch hämtade vi min mormor och åkte till mamma på fika. Trevligt att få en lugn stund att bara sitta och prata.

Så här fina naglar fick jag, tjejernas glömde jag ta kort på:


Innan vi åkte till mamma var tjejerna ute och lekte på gården. Jag smög på dem, och jag måste säga att de verkade ha riktigt kul!



 Skönt att de fick lite frisk luft också, idag var det ju inte riktigt lika kallt.

Till middag lagade jag något som gick superfort och var riktigt gott. Barnen gillade också det. Det var couscous med choritzo och grönsaker, till det en kall sås. Det kommer att bli en favorit!

Nej, nu ska jag lägga ut receptet på frallorna i den andra bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar