söndag 13 januari 2013

Jobbhelg

Hela helgen har tillbringats på jobbet, min sista jobbhelg på obestämd tid. Maken kommer ju jobba extra mycket hela våren och vi vet inte när han ska jobba så tyvärr kan jag inte boka in helger att jobba. Känns trist, då jag har trivts väldigt bra, men så här är det nu och det är bara att acceptera.
Imorgon får jag min hemtenta på kursen jag läser på Universitetet. När den är klar är jag klar med kursen. Eftersom kursen har varit rätt tidskrävande är det ganska skönt att den snart är över, men jag kommer att sakna pluggandet också. Eller rättare sagt så kommer jag sakna att sakna ledighet. Nu när jag snart varken jobbar eller pluggar blir liksom alla dagar likadana igen och då saknar man inte ledighet på samma sätt som när den inte är självklar. Kanske kan jag hoppa in extra någonstans när maken är hemma?!

Jag får satsa på min hälsa och hemmet under våren helt enkelt, sysslolös blir jag ju aldrig.

2 kommentarer:

  1. Finns det inte någon annan liten kurs du kan läsa, så du känner att du iallafall har något? Slutar själv min tjänst 15 feb och kommer bara att få fortsätta på måndagar efter det, känner mig lite stressad över vad jag ska göra för betydelsefullt med övrig tid. Inte för att jag heller kommer att vara sysslolös, men för att man vill göra något meningsfullt som ger inkomst. Var har du jobbat i helgen?

    SvaraRadera
  2. Jag har bestämt mig för att gilla läget, vem vet vad som dyker upp när man minst anar det?! :-)
    Ska du söka andra liknande jobb?
    Jag jobbade inne på Elgiganten i helgen.

    SvaraRadera