lördag 19 januari 2013

Goda GI-frallor och nyttigt liv

Igår bakade jag jätteglad GI-frallor att ha till frukost. Även om min detox är över vill jag gärna fortsätta att äta rena produkter eftersom det får mig att må så himla bra. Min mamma säger att jag är som en duracellkanin, och det ligger något i det. Igår handlade jag, städade huset, gick igenom och skickade in min hemtenta, förberedde middagen och vek tvätt, och detta bara innan lunch! Efter lunchen hämtade jag paket, körde till sonens skola och lämnade pengar, hämtade tjejerna, åkte till badhuset, bakade bröd och fixade fredagsmys. Inte förrän kl 21.30 kände jag att musten gick ur mig, min energinivå var alltså lika hög hela dagen.
Tidigare har jag trott att det här med att driva ut allt skräp man har i kroppen inte skulle göra så stor skillnad, men oj vad fel jag hade.

Idag har jag mycket mat att förbereda i för min mexikanska middag med barnen ikväll. Dottern har simning kl 11 och så tänkte jag se till att få tid att springa lite. En rätt soft dag med andra ord, och det är tur eftersom det är -15 grader ute. Enda fördelen med det är att det i alla fall inte kommer att snöa och då slipper jag skotta.

Här kommer en bild på frallorna, kommer att lägga ut receptet i den andra bloggen, de rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar