onsdag 16 december 2009

Zzzzzz

Jag ringde ju i veckan och bad om svagare sömntabletter som jag inte blir beroende av. Hon skrev snabbt ut nya, och eftersom dosen var hälften av de andra jag hade var jag lite orolig att jag inte skulle sova bra på dem. Yeah right!!!
Nu sitter jag och undrar om de förväxlade tabletterna med sömnmedel för hästar eller något, för jag sov som en klubbad säl i natt och kunde knappt vakna i morse.
Med handen på hjärtat så skulle jag inte ha kört bil i morse, men det är 50-väg till dagis och i stort sett ingen trafik vid den tiden.
När jag kom hem från dagis la jag mig på sängen och sov i 2 timmar! Det har aldrig någonsin hänt tidigare kan jag säga.
I natt provar jag en halv tablett och då är jag ändå glad att maken är här imorgon och kan köra barnen till dagis...

Det här var dagen jag skulle plugga hela dagen.... 3 timmar är pust väck redan och jag ser att det måste dammsugas också.
Jag plockar fram böckerna och ser vart det leder.

2 kommentarer:

  1. vad heter tabletterna? jag fick prova en sort som skulle vara "biverkningsfria, svaga och vanligt förekommande". För att slippa ta en annan vanebildande sort.. Kan säga såhär - jag blev klubbad som en säl och sov i 24 timmar i sträck!! Jag var förvisso uppe och fixade måsten under den tiden, men jag svär - jag SOV under tiden!! Nozinan hette de och jag tar aldrig i mitt liv en sån tablett igen.. Kollade dessutom upp dem på nätet och inte fan är de varesig biverkningslösa eller svaga!! Skällde rejält på läkaren efteråt kan jag säga. Det hela resulterade iaf i att jag inte äter några sömntabletter alls ^^

    SvaraRadera
  2. Mina heter Propavan. Nu tar jag en halv varje kväll, jag sover väl inte så bra på det, men hellre det än att inte vakna på morgonen.

    SvaraRadera