onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan

Jag har nu varit till macken och köpt ved till eldkorgen, grädde till den varma chokladen och tankat bilen.
Jag har också kört sonen till kompisen ute på landet.
Varje gång jag kör ut dit blir jag förundrad över hur folk kan bo så där. Man kör och kör och ser inget annat än skog, och så plötsligt tittar ett hus fram i ödemarken.
Jag inbillar mig alltid att bilen ska gå sönder eller så när jag är ute i ingenstans och varje gång konstaterar jag att jag aldrig någonsin kommer att bosätta mig så.

Här är det annars städning som gäller. Ikväll ska vi provsmaka lite julmat och lägga julklapparna under granen. Hoppas att dottern sover bättre i natt för man vill ju att hon ska vara pigg imorgon.

Dagens goda nyhet är att mitt paket från Tyskland som skickades med "over night delivery" igår faktiskt kom fram. Hade det inte gjort det hade jag fått massa pengar tillbaka, men det här var bättre.

Nu ska jag lägga i mer tvätt och ta med ungarna ut en sväng, man kan ju alltid titta på grannens ljuståg på taket.

1 kommentar:

  1. God Jul till er med!
    Ska hälsa Eva, hon är hos Fia idag. Vi blir kvar i Norberg på julafton, inte så skoj sitta i bilen på jul :)
    Gott nytt år!!!!!

    Petra

    SvaraRadera