torsdag 10 december 2009

Shit vad jag är effektiv!

De sista två dagarna har jag pluggat mer än jag gjort tillsammans på flera veckor. Alldeles nyss skrev jag klart en sammanfattning på en bok (helt värdelös uppgift) och har samtidigt bakat chokladcupcakes till dotterns dagiskalas. Jag har också hunnit med att åka till affären och även till macken för att hämta paket.
I dessa tider måste man planera allt man gör väldigt noga, barnkalas på lördag, släktkalas på söndag och dagiskalas på måndag. På måndag är det också luciafirande på dagis vilket kräver inköp av diverse tillbehör som inte fungerar från förra året.
Helt plötsligt från ingenstans kommer det tonvis med skoluppgifter mitt i detta och jag har dessutom upptäckt att det fattas några julklappar som måste inhandlas.

Schemat är nu följande:

Idag: Skola kl 15-18, sedan hem och bada barn och få dem i säng. Förbereda tårtfyllningar genom att smälta godis i grädde som sedan måste stå över natten för att sedan vispas upp. Slå in några paket som jag inte vill att barnen snokar reda på innan jul.

Imorgon: Åka till mataffären och handla allt inför kalaset inklusive godis till påsarna, kakor osv. Svänga förbi blomsteraffären och köpa en ros till dottern att ha på brickan på födelsedagen, inget annat än en rosa ros fungerar ju till en prinsessa!
Baka morotscupcakes att bjuda på på dagiset på måndag.
Helgstäda inför kalaset.
Fixa godispåsarna och titta över fiskdamms-möjligheter (sonen har erbjudit sig att bossa över denna).

Lördag: Enbart barnkalas! Ingen vettig människa orkar planera något annat samma dag som man har barnkalas hemma.

Söndag: Släkten kommer och jag tänkte också förbereda frosting till alla cupcakes som ska med till dagis. Två olika sorter så klart.

Jag måste också hitta tid att läsa en ny bok på ca 250 sidor samt skriva frågeställningar på den. Hur nu det ska gå till...

1 kommentar:

  1. Du är helt klart en av mina största idoler!! Jag tycker jag har mycket omkring mig ibland, men jag är nog inte hälften så effektiv som du!
    *Beundrar dig mycket* :-)
    Ha en jättebra Lucia/födelsedag
    kram

    SvaraRadera