fredag 11 december 2009

Stress

Idag hade jag lite tecken på för mycket stress igen. Till att börja med åkte jag till affären med en detaljerad lista så att allt inför 3 kalas skulle inhandlas. Jag såg också till att lägga till lucia-saker som barnen behöver.
När jag äntligen kom hem från affären insåg jag att jag inte hade köpte varken fikabröd eller mat till helgen! Undra egentligen hur det kunde gå på över 700 kr när jag inte handlade det jag skulle?!
När jag skulle köra till blomsteraffären missade jag en vägarbetesskylt och körde in i ett vägarbete, jag fick backa lååååååångt för att komma ut. Tur att det är parkeringar och inte backning som är min fobi, ha ha.

Jag lyssnade i alla fall på mig själv och tog en powernap när jag kom hem, efter det kändes det lite bättre.

När bakpotatisarna i ugnen stod på eftervärme tog jag en promenad med barnen till affären och låtsades att jag hade väntat med att köpa fikabröd så att de kunde välja själva. Inget smart drag att ta med en 2-åring och en 4-åring på promenad kl 17 efter en lång vecka på dagis kan jag lova. Här bannade jag mig själv för att jag sålde vagnen, men den samlade ju faktiskt bara damm här hemma.
Flera personer har på sista tiden uppmärksammat att jag inte har någon vagn till barnen och tyckt att jag är galen. Om sanningen ska fram så är anledningen inte att jag vill göra mina barn självständiga genom att gå eller liknande, det blev helt enkelt krångligare att ta med en vagn när båda vägrade att sitta i den. Har ni provat att köra en tom vagn och samtidigt hålla två barn i handen i trafiken?! Inte det lättaste kan jag lova. Då är det lättare att bära en om det blir lite för långt att gå. Ingen hedersutmärkelse till mig den här gången heller alltså!

Nu ska jag ta ett sista glas vin och glo lite på tv, bäst att lägga sig i tid och ladda inför kalaset imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar