onsdag 30 december 2009

Djävulshålan?

Inte nog med att det är -20 grader ute, att jag sitter med 3 hemtentor som snart ska in och att jag misstänker att en förkylning verkar få fäste i min kropp så tror jag att jag befinner mig i djävulshålan. "Bibliotek" stod det på skylten när jag gick in, men personalen som jobbar här är inte så mänskliga.
För en stund sedan gick jag fram till disken och bad om öppettiderna nu över nyår. Surkärringen gav mig en lapp utan att titta upp från dataskärmen alls. På den stod det: "28-39 dec" vilket fick mig att fnissa lite. Kärringen tittar surt upp på mig (hon var nog allergisk mot fniss) och ger mig en undrande blick. "28-39 dec" läser jag på lappen och fnissar igen. Om blickar kunde döda säger jag bara...

Nej, sista rycket på den här tentan för idag nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar