tisdag 15 december 2009

Missförstånd i tre led

Jag satt nyss och chattade med maken och skrev att jag kollade upp en sak som jag tyckte att vi var värda. Samtidigt uppdaterade jag bloggen med förra inlägget och råkade först klicka på fel länk som jag kopierade, sedan klistrade jag in den i chattrutan till maken istället för i bloggen.
Resultatet blev att maken fick en bild på den vanställda kvinnan som blivit attackerad av en schimpans! Maken undrade genast om vi var värda en mördar-schimpans och när jag skrattande skulle berätta detta för sonen skrattade jag så mycket att det enda jag fick ur mig var "mördar-champagne" och "vanställt ansikte". Sonen tittade misstänksamt på mig och skruvade lite oroligt på sig.
En stund senare skulle jag hoppa i badet, då säger sonen att han tänker använda toaletten i sitt badrum. Snabbt ropade jag efter honom:
"Gör inte det, du vet ju att den är trasig. Dessutom ska du se rörmokaren i ögonen på torsdag".
Sonen bröt ihop av skratt och undrade om liknande situation skulle utspela sig när rörmokaren kommer för att laga sonens trasiga toalett:



Jag borde inte skriva eller prata mer idag, men slå in 8 st paket till fröknar borde jag göra.

1 kommentar: