fredag 18 december 2009

Julledigt

Första dagen på julledigheten blev det att fara fram och tillbaka och göra 1000 ärenden.
Först handla mat till helgen, sedan köpa gran i minus 14 graders kyla (vi har ingen aning om ifall granen är fin eller inte, vi bara högg en när vi tappade känsel i benen och barnen utförde livsfarliga stunts med en kundvagn inblandad), myslunch med sonen på sushi-stället, hem och städa upp inför helgbesöket och så äntligen besök från norröver.
Kvällen har varit mysig med god mat, trevligt sällskap, julfilm, chips och godis.
Snart är det sängen så att vi hinner med allt kul som ska göras. Om jag får som jag vill ska vi göra pepparkakshus (eller ja, någon kallade det IKEA-pepparkakshus eftersom vi bara ska sätta ihop det och dekorera det), grilla korv och marshmallows, pynta granen, laga plankstek på oxfilé och ha lilla julafton med lite paketöppnande.

Nu skyndar jag mig till sängen så att jag får många timmars (dålig) sömn, jag vill vara pigg och alert inför allt roligt imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar