lördag 12 december 2009

Barnkalaset

Barnkalaset är avklarat och mina krafter slut. Hade det inte varit för Malinmys extra händer hade jag somnat före barnen ikväll. Det är så skönt att ha någon man kan be om hjälp av och som tänker och resonerar som en själv, då vågar man liksom vända ryggen åt 12 barn i åldrarna 2-4 år.

Dottern är nöjd men trött, lillan bara nöjd.
Imorgon är det dotterns 4-års dag och jag blir så klart nostalgisk. Men när det gäller dotterns fördelsedag får jag också vissa obehagskänslor det här dygnet innan hon fyller eftersom jag förknippar det med otrevliga saker under förlossningen. När hon väl kom ut var hon dock så perfekt och mer fullkomlig än jag någonsin kunnat drömma om.
Den ungen får ens hjärta att slå en extra gång, precis som de andra två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar