måndag 28 december 2009

Jävla snö!!!

I 2½ timme satt jag i bilen i morse och körde runt och gjorde ärenden. Handling, köpte kattmat, slängde i oss en korv, körde maken till bussen för att åka på hockeyresa, hem och hämta pulkor, till mamma med barnen, hem med maten och så hann jag ge bort ett par vinterskor till en okänd människa från Facebook.
Det har så klart snöat ännu mer i natt och tro för guds skull inte att de hade plogat i morse. Till och med de stora korsningarna hade 15 cm snö och bilarna kanade från fil till fil.
Det som var ännu mer konstigt än att de inte hade plogat var att jag bara såg en enda plogbil på de 2½ timmarna jag satt i bilen. Vart tror ni att jag såg den plogbilen då?! På de stora vägarna?! Nix, på vår lilla gata här hemma där det tog plogbilen 2 dygn att hitta sist!
Grannarna har snöslungor och känner till att gatan brukar hamna längst ner på prio-listan så de går dagarna i ända upp och nerför gatan med sina leksaker. Idag hade dock plogbilen bestämt sig för att gatan som inte ens pizzabuden hittar till var viktigast.

Nu sitter jag och pluggar och tjejerna är hos mamma. Det är dags för en lunchpaus, sedan blir det plugg igen tills jag ska hämta tjejerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar