måndag 2 februari 2009

Utan förvarning

Helt utan förvarning kom kollapsen här under kvällen.
Dagen har varit lång och hektisk med mycjet att göra och känslan av att vara otillräcklig har funnits där hela tiden.
Sonen behövde hjälp med skolarbetet på kvällen och det slutade i ett storbråk mellan oss där han verkligen sårade mig.

När man har äldre barn blir man inte bara arg, man kan också bli oerhört sårad. När en person man älskar så mycket säger saker som sårar ända in i själen kan man inte bli annat.

Efteråt satt jag alltså där med tårarna och känslan av att vara otillräcklig växte sig dubbel.

Nu vill jag bara sitta här en stund och smälta allt, sedan vill jag sova bort den här tunga ledsamma känslan i mitt bröst.

5 kommentarer:

  1. Hej mamasnestmum!! nu har jag tittat in på din blogg så många gånger och blivit inspirerad av hur otrolig du är som människa som klarar av din vardag!! På riktigt imponerad... nu när många saker varit jobbiga en tid-så är det inte det minsta konstigt att du känner att nu får det vara nog!!! Att sen bli sårad av sitt barn-hugaligen.. det kan inte finnas någon annan som kan såra så djupt! Min lilla är bara 4 år än öch har sålunda inte riktigt försått orden makt :) men jag fasar för den dagen hon slänger ur sig något-med en giftpil i änden på! Det finns ju trots allt INGET viktigare än barnen-det är ju dom man lever för.. Jag hoppas innerligt att du får en riktigt GOD NATTS SÖMN- för det är du värd! jag har förstått på min syster att du är en supermamma (precis som hon är), så känn dig trygg i den rollen, du är inte på något sätt otillräcklig!!! Jättekramar från en mamma till en annan :) ps, jag är Malins syster.. kan ju va bra o veta vem jag är:)

    SvaraRadera
  2. *kram* usch, den känslan känner jag så väl igen. Inget roligt alls. Hoppas det är bättre idag..

    SvaraRadera
  3. Smällarna kommer lite då och då, men bara man får tid att andas lite emellan (och prata av sig) så löser sig det mesta. Alla barn lär sig nog vilka knappar de ska trycka på, men naturligtvis kan större barn komma åt en på ett helt annat sätt än små. Man får påminna sig om att de är just barn och att även om man måste markera att vissa saker de säger och gör inte är ok, så beror antagligen deras reaktion på nåt de bär inom sig som de inte får fram på annat sätt.

    Ring mig om du vill, jag har själv kravlat mig upp ur mitt hål jag sjönk ner i under helgen. Så nu känner jag mig starkare..

    SvaraRadera
  4. Alla har vi nog varit där någon gång. Det är ingen tröst men det är så det blir ibland.

    Min 8-åring har haft jobbigt mellan varven med att jag och pappan separerade, vi flyttade och med allt vad det innebär.

    I onsdags kom härdsmältan för honom och han skrek saker till mig när vi var ute och handlade.

    I slutändan handlar det inte om hur han känner för mig eller hur din son känner för dig utan mer det faktum att barnen inte kan sätta ord på alla känslor och att hantera dem så till slut exploderar allt och då kommer allt och lite till upp till ytan och allt blir så fel.

    SvaraRadera
  5. Åh tack åh tack snälla ni.
    Idag är en mycket bättre dag så lite sömn kan göra mycket ibland.
    Det och fina ord man behöver då och då.

    SvaraRadera