måndag 2 februari 2009

Biltvätt

Vår bil har varit fruktansvärt smutsig ända sedan vi körde hem från Arlanda. Mer än en gång har jag konstaterat att man inte ser registreringsskylten alls och det kanske inte är så bra.

Igår när jag körde hem från mamma såg jag ett pizzabud i en minst lika smutsig bil som vår, men han hade ändå gjort rent så att man såg registreringsskylten. Detta fick mig att reagera.

Idag innan jag och lillan åkte för att handla bestämde jag mig för att åka och tvätta bilen. Eftersom maken har förbjudit mig att köra in i tvätthallar så fick jag helt eneklt åka till en gör-det-själv-tvätt. Minus 10 grader ute, men inget kunde stoppa mig från att vara bättre än pizzabudet.

Jag hann inte mer än trycka på knappen på högtryckstvätten för att inse att den läckte, och det rejält. Hela mina byxor och min jacka var nerdränkta i vatten och hur kul är det när det är -10???

Innan jag ens lämnade tvätten hade hela bilen frusit och nu hade jag en isbil där dörrar och baklucka satt ganska bra fast, men mina byxor och min jacka blöta....

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du får inspiration i alla fall :)

    Fy det lät inte som någon vidare biltvätt.. hoppas du fick komma in och värma dig efter den.

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag KAN inte tvätta bilen i tvätthallen, antingen jag hade velat eller inte. Min antenn är kass (går inte ner när jag stänger av bilen) så kör jag in ändå, så går den av. :-(

    Så jag vet hur det känns! Tvättade min själv för nån månad sen. (Dock med en fungerande högtryckstvätt). ;-)

    SvaraRadera