lördag 21 februari 2009

Då var det dags igen

Sonens hand har poppat upp en ny varkula i det gamla såret så Staf.infektionen är alltså tillbaka. Detta ska man ju inte gå omkring med och eftersom han ska åka till sin pappa i grannlandet i kväll så bör han få det behandlat innan dess. Kl 16.30 ska vi träffa en läkare som ska titta på det.

Jag sov (läs: försökte sova) i dotterns rum i natt. Hon skrek hela natten i panik att hennes huvud gjorde ont, och efter hjärntumörsutredningen med sonen i höstas blir jag naturligtvis extra orolig. Nu vet jag ju att influensan ger hemsk huvudvärk men jag ser ändå ett helt annat händelseförlopp i huvudet när någon här hemma pratar om huvudvärk.

Maken ska på hockey i eftermiddag och det får han inte ställa in, han behöver verkligen komma ut. Jag fixade helt enkelt barnvakt till de små när jag ska till sjukan med sonen.
Just nu är maken och lillan på vift någonstans, de stack innan jag och dottern hade gått upp, ska ringa och se vad de gör.

2 kommentarer:

  1. Usch å fy!! Hoppas verkligen att det lugnar ner sig för er snart!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nää,det låter inget vidare..bra att de kunde kolla upp det så snabbt! Kan man få det där hur ofta som helst?..Tycker inte det borde komma tillbaka så snabbt efter behandling?
    Hoppas det löser sig iallafall...
    kram kram

    SvaraRadera