torsdag 11 april 2013

Världens bästa skola, utan tvivel!

Som jag har våndats inför att lillan ska börja skolan i höst. Jag har oroat mig för allt som någonsin skulle kunna gå fel och målat upp hemska bilder. Jag har också varit nervös över att skolan inte skulle ge det stödet som behövs, ack så fel jag hade!

Dotterns lärare har jättefint stöttat mig när jag varit orolig för lillans skolstart, och alla önskemål jag haft hittills har skolan tillgodosett. Idag pratade jag med specialpedagogen och rektorn och där föll också massa bitar på plats. Det där med att snåla med insatser och pengar ser jag inte skymten av, det har varit fokus på att ge min dotter en bra skolstart!

Nu är jag lugn inför skolstarten, och då blir lillan det också. Stort tack till världens bästa skola!

2 kommentarer:

  1. Underbart att du får den responsen. Kan vara jobbigt nog utan att behöva fightas. Roligt att höra!

    SvaraRadera
  2. Ja jag är så glad! :-) Och inte nog med detta så älskar jag skolan för att stämningen där är så bra. Barnen är snälla mot varandra och de äldre barnen hjälper de yngre. Som natt och dag om man jämför med sonens gamla låg- och mellanstadieskola...

    SvaraRadera