onsdag 3 april 2013

Ilsket brev eller kanske till och med ett förtäckt hot?!

Ja herregud, idag fick jag ett mycket mycket ilsket handskrivet brev. Det var från tjejernas modersmålslärare. Hon tycker att hon har rätt att vara hemma av olika anledningar och att jag borde fråga henne direkt vad hon har för personliga problem som gör att hon är borta mycket från jobbet.

Hur fräckt vore inte det??? Ska jag ställa alla lärare mot väggen och kräva att få veta hur deras privatliv ser ut?! Jag är inte intresserad av det, jag vill bara att mina barns lärare ska infinna sig på plats och ge mina barn den undervisning de har rätt till. Under de 10 år jag har haft barn i skolan har det bara varit ett problem med just den här läraren, och en annan lärare som fick cancer och dog. Alla andra lärare har haft normal sjukfrånvaro.

Egentligen har jag lust att publicera brevet hon skrev, men då sjunker jag till hennes nivå så jag väljer att överlämna det till hennes chef istället.

Dock undrar jag vad hon menar med att jag gjort situationen värre för mina barn genom detta?! Inte kan hon väl ta ut detta på mina barn?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar