söndag 21 april 2013

Marknad med olydig förälder

Idag var det marknad för hela slanten. Jag avskyr tivolin, mest eftersom jag inte åker själv utan bara får stå och glo och vänta på de andra.
Lillan åker lagom-karuseller och njuter för fullt:


Dottern vill ha mer fart och maken likaså. Dock får jag dra i handbromsen då hon skulle kunna tänka sig att åka allt och han skulle kunna tänka sig att ta med henne på allt.
Först åkte de denna:
Det var ju helt ok. Sedan fick de syn på den största och ville genast åka den. Där sa jag faktiskt nej, hon är både för ung och för liten ansåg jag. I ett obevakat ögonblick stack de dock iväg och nästa gång jag får syn på dem sitter de lyckligt i den där helvetes-karusellen och väntar glatt på att den ska dra igång.
Här åker de för fullt:


Ja ja, vad ska man säga?! De överlevde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar