tisdag 23 april 2013

Och det säger du nu?!

Idag hade vi två elektriker här för att jorda två uttag. Jag och maken åkte iväg en sväng och när vi kom tillbaka utspelas följande:

Jag: "Har allt gått bra så här långt? Inga otäcka överraskningar?"

Elektrikern: "Nej då, allt har gått bra."

5 min senare:

Elektrikern: "Jo förresten... Det råkade gå ut 400 volt i huset tidigare. Transformatorn till stadsnätet, ugnen och mikron vet vi är trasiga. Ev tv-apparater, datorer och annan elektrisk utrustning också."

Och det kom han på först senare! Inget han tyckte att han borde berätta direkt alltså!

Summan var i alla fall att vi fixat en ny transformator till stadsnätet, men vad som händer med ugn och mikro vet vi inte än. Antagligen får elektrikern göra upp det med försäkringsbolaget, men vi står i alla fall utan ugn och mikro tills vidare. Allt annat klarade sig som tur var.

Om vi går tillbaka till början så var det så här det gick till: Jag ville att vi skulle måla om i lillans rum. Vi insåg att vi inte hade tid och kom på att vi skulle anlita någon för jobbet. Då kommer jag på att vi borde låta bygga en häftig säng till lillan när vi ändå var igång. Snickaren upptäcker saker med elen vi borde åtgärda, och elektrikern har sönder vår ugn och vår mikro. Det som började med att vi skulle måla om i lillans rum slutade alltså med att vi inte kan laga mat!

Så kan det gå!

2 kommentarer:

  1. En del av mig vill gapskratta när du sammanfattar det som du gör i sista meningen. Men jag förstår att det i nuläget är ett ordentligt problem. Och elektrikern...ja, en sådan liten detalj är väl lätt att glömma bort? Eller inte.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag och maken har skrattat hela dagen åt att han liksom "glömde" att berätta det. :-D
    Tur att det inte gick värre bara.

    SvaraRadera