torsdag 4 april 2013

Kort om dramat

Vill inte skriva så mycket mer här om dramat med modersmålsläraren, men kort kan jag säga att hennes chef inte heller tyckte att det var ok av henne.

Vi har nu tagit beslut att ta dottern ur hennes undervisning med omedelbar verkan och det har kommunen full förståelse för efter det som varit. De erbjöd sig till och med att se efter om de kunde sätta in en annan lärare till dottern tillfälligt.

Inte för att jag tvivlade, men skönt att få bekräftat att det här inte var ok!

6 kommentarer:

  1. Fattar fortfarande inte hur människan kan ha sitt jobb kvar..?

    /Sofia

    SvaraRadera
  2. Nu ligger hon nog rätt pyrt till om jag ska vara ärlig!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag är själv lärare och det jag skulle vilja säga till dig är att för det första tar jag ingen sida i den konflikt du verkar ha haft med läraren, men jag skulle vilja tänka dig för innan du hänger ut en annan människa på en offentlig blogg. Jag skulle bli hemskt ledsen om det hände mig. Skulle inte du?
    Jag anser att det är viktigt att föra en öppen och rak dialog mellan skola och hem så att det inte blir några missförstånd. Som egenskap som förälder gör jag likadant. Om det någonsin varit problem med mina barns skola så tycker jag att det bästa är att boka ett möte med berörd lärare och ha ett möte.
    Du säger ju själv att du inte vill sänka dig till hennes nivå men genom att skriva som du gjort tycker jag att du visat prov på sandlådenivå.
    Mvh
    Maria

    SvaraRadera
  4. Läraren ville inte ha ett möte med mig och hennes chef när det föreslogs.
    Sedan är det så här, det här är en blogg om mig och min familj och det som händer oss. Jag har all rätt att här ventilera saker som händer i mitt liv. Jag har inte hängt ut läraren eftersom jag inte nämnt namn, skola eller ens vilken stad hon jobbar i! Det är läraren som brutit mot alla regler, inte jag. Om jag hade gjort det kan jag förstå vad du pratar om, men nu håller jag inte med dig.
    Skriver man en blogg om sig själv och sitt privatliv har man rätt att skriva även när trista saker händer. I det här fallet var jag dessutom helt oskyldig och blev påhoppad av en annan människa, det anser jag mig ha rätt att ventilera på det sätt jag har gjort.

    SvaraRadera
  5. Vet hur otroligt noga du är just med att inte hänga ut någon, därför blir jag mycket fundersam på kommentaren ovan. Vet även hur du sliter och kämpar för dina barn 24-7 och hur noga du är med att de ska ha det bra. Den aktuella personen har gång på gång visat sina brister och även fast hon liksom många av oss andra har mycket runt sig privat så ska det ju ändå inte få gå ut över i det här fallet barnen i hennes arbete. Då måste hon själv försöka lösa det på bästa sätt. Ingen ska behöva må dåligt och jag vet att du har försökt lösa detta på bästa sätt trots allt, tråkigt då att du inte fått ett gensvar, men hoppas det löser sig på bästa sätt för alla parter!!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Ja lite märkligt är det att just jag blir anklagad för att hänga ut folk i bloggen. Men jag håller inte heller med och bortser från den kommentaren. Kanske hade personen i fråga tyckt annorlunda om hon vetat alla detaljer runt omkring?!

    SvaraRadera