söndag 26 februari 2012

Wonder works

Lillan började morgonen i sin fina ballongkrona som en kille på restaurangen gjorde åt henne igår:



Som vanligt i Nord Amerika åt jag mina älsklingsmackor till frukost. I Kanada dricker jag vit druvjuice, men den har de inte här i USA, då får jag hålla till godo med lemonad som jag också gillar:



Strax före lunch kom makens kompis med son hit och efter lite fika och lunch åkte vi till Wonder Works.



Så här snygga blev jag, maken och lillan i den här spegeln:



Det här är en dålig bild, men spelet var kul. Två personer skulle sätta på sig huvudband som mätte hjärnaktiviteten och den som lyckades vila och stänga av den så mycket som möjligt fick en boll att rulla över motståndarsidan och då vann man. Jag spelade mot makens kompis och vann. Tydligen var min aktivitet bara ett rakt streck hela tiden. Ha ha, alla ni som misstänkt att det ekar i mitt huvud, nu vet ni att ni hade rätt!



Cool skugga va?



Dottern som astronaut:



Rätt stora såpbubblor:



Vi hade jättekul, men jag började känna mig sjuk så efter ett par timmar åkte vi tillbaka till huset. Maken åkte på en ordentlig förkylning på planet men jag tror inte att det är den jag har fått utan jag tror att det är jetlagen som slagit till. För mig kommer den nämligen inte förrän efter flera dagar, det är samma visa varje gång vi åker över!
Knepet är att äta och dricka bra, då brukar det ordna sig på några dagar, men det är verkligen inte kul. Det känns som om man har feber och man känner sig mer sjuk än trött. Dessutom blir jag illamående och eftersom det då är svårt att äta blir det en ond cirkel.
Nu har jag köpt hem amerikanska chocolate chip cookies och de går ner även när jag mår illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar