lördag 18 februari 2012

Resväskor

Jag har haft alla möjliga sorters resväskor och på så sätt lärt mig hur jag vill att min resväska ska fungera. Även om det är jättetråkigt att lägga mycket pengar på en bra resväska så är det helt klart värt det om man reser mycket. Förra året vid den här tiden köpte jag en ny resväska och det har jag inte ångrat en enda sekund. Den var svindyr och vi valde till och med extra utrustningen på insidan, men oj vad det gör mycket!!

4 hjul är toppen, lätt som en plätt att fösa runt en väska som väger 25 kg med packning. Till och med barnen klarar det och det gillar dem. Glada barn på en flygplats gillar vi föräldrar!



Lägg märkte till alla extra fack den här väskan har! Jag brukar lägga barnens kläder innanför nätet där uppe och mina där nere. Viktiga saker som jag vill ha ordning på när jag kommer fram hamnar i de små facken här och där.



Tre lås på väskan gör det svårare att väskan plötsligt går upp av misstag och allt ramlar ut. Det är ju inte direkt så att flygplatspersonal är rädda om väskorna...

Om något händer väskan under resan, att tex ett hjul ramlar av, så lämnar jag in den hos vilken återförsäljare som helst i hela världen som säljer Samsonite så fixar de den åt mig gratis! Jag älskar service!!

En sista sak jag gillar är att väskan är lätt. Om jag får ta med mig 25 kg bagage vill jag ju att väskan i sig ska väga så lite som möjligt.

Så där ja, nu ska snart min pärla fyllas till bredden och ge sig av mot nya äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar