söndag 12 februari 2012

Whitney

Det var med sorg i hjärtat jag mottog nyheten om att Whitney Houston avlidit. En stor sångerska med ett tragiskt liv.



Jag jag var liten fanns det två lag, ett som gillade Madonna och ett som gillade Whitney. Jag tillhörde Whitney-sidan, även om jag lyssnade på Madonna en del också.

Med mitt morgonkaffe i handen funderar jag på vad man kan göra åt drogmissbruk och hur vi kan rädda fler från det. Ett missbruk är ju så starkt så det är svårt att sitta och säga att små saker skulle fungera. Det enda jag tänker är att inte underlätta för den som missbrukar. Konfrontera personen och godta det inte. Berätta för personen hur det påverkar dig att se någon du bryr dig så mycket om göra sig själv illa genom droger.

Usch vad tragiskt att sådant här händer hela tiden. Idag går mina tankar till Whitneys familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar