fredag 10 februari 2012

Fin i kanten?

Nej, jag är varken det eller fåfäng. Inte för att jag ser något negativt i att vara det, men jag är verkligen inte det.
Med åren har jag lärt mig att uppskatta fina viner och god mat (eller jag, mat i alla former om jag ska vara ärlig),men enkelt duger också gott till mig.
Sminka mig kan jag inte så det blir bara mascara och läppstift. Skulle verkligen vilja lära mig att sminka mig, men det har aldrig blivit av.

Som jag tidigare har sagt så stämmer uttrycket jag lärde mig i Kanada bra på mig. "I have a champagne taste on a beer budget". Och detta står jag för!

Ikväll blev det, efter en dag med mycket mat och fika, tonfiskmackor till middag. Nu mumsar jag popcorn och tar en cider. En annan helg kan det bli något dyrt och exklusivt, men idag duger detta bra åt mig.

Tur att man kan nöja sig med det enkla när man deklarerar 0 i inkomst. ;-)

1 kommentar:

  1. Det är min unge det! Inget skryt och skrävel, prestige och larv, utan bara kärlek för det som känns rätt och riktigt! (Och mumsigt också kanske för den delen?) ;-)

    SvaraRadera