fredag 24 februari 2012

Första dagen i Orlando

Som vanligt när jag reser till den här delen av världen vaknar jag tidigt! I morse vaknade jag kl 4.50 och det fanns inte en chans att jag skulle somna om. När dottern vaknade kl 5.30 tassade vi upp och utförskade huset.
Sedan var det en kamp att få dottern att vänta med att hoppa i poolen, men kl 7.30 hade hon blött ner sin klänning, sina byxor och håret så det var lika bra att låta henne hoppa i. Vilken lycka!



När maken vaknade åkte han till Dunkin Donuts och köpte kaffe åt oss:



Vi hade verkligen inte ens vatten att dricka här i huset så efter kaffet åkte vi till mataffären och handlade. Alla blev som galna där inne och vi handlade oss blå tror jag! Nu har vi mat och dryck ett tag här i huset, och leksaker och annat också för den delen!

Till lunch åt vi lite plock vi handlade. En av sakerna jag älskar med Nord Amerika är all plockmat man kan handla och bara ställa fram. Som den här som vi bla hade till lunch:



Eftern lite vila, poolbad och lunch åkte vi till outlet-butikerna och shoppade loss. Det var påse på påse att släpa runt på och alla var nöjda och glada.
Här är vi i butiken "It's Sugar" som alla älskade:



Vi var ju också tvugna att prova Ben & Jerrys glassbaren. Vem gillar inte B & J liksom?!



Vi aslutade med att äta i Food Courten, jag åt kinesiskt och de andra Subway. Sedan var vi så trötta att vi bara ville åka tillbaka till huset.



Imorgon är det Disney's "Animal Kingedom" som står på schemat, spännande!!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt, njut av er sem. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi letar hus i Orlando att hyra. Vart exakt hyrde ni, vilket hus? Var det bra?
    Med vänlig hälsning, Helena

    SvaraRadera