måndag 13 februari 2012

Hur gör de?

Satt och tittade på "Familjen Annorlunda" och plötsligt kändes mitt liv som om jag redan var på semester!
Jag kan tycka att det känns slitigt att tömma diskmaskinen 2 ggr samma dag, köra ett par maskiner tvätt, fixa mat 3 ggr och plocka plocka plocka leksaker. Hur fungerar det då om man har 3 ggr antalet barn jag har?! Jag skulle faktiskt vilja veta rent praktiska detaljer som hur många gånger om dagen de kör diskmaskinen eller hur många omaka par strumpor de sliter fram ur torktumlaren per vecka. Jisses säger jag bara!!! För att inte tala på alla skjutsningar hit och dit det måste bli! Jag tycker att jag nästan borde kunna titulera mig själv privatchaufför, hur är det då för dem? Hur har folk tid att jobba??

Som sagt, jag lägger mig i hängmattan igen och funderar på om familjerna har hängt sin sista tvätt för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar