onsdag 31 december 2008

Sjuk liten tjej

I natt slog förkylningen till med dunder och brak hos lillan. Från kl 00-04 sov hon inte alls utan bara skrek och skrek. Efter det lyckades jag få henne att somna om hon fick ligga rakt över in hals! Mycket mycket obekvämt och till slut var det inte ens värt lugnet som infann sig när hon slutade skrika.
Hon provade också att låsa fast mitt huvud som ett skruvstäd mellan hennes haka och nattduksbordet, inte heller detta ledde till sömn för min del.
Kl 5 fick hon välling och medicin och sov utmattad till 8.45.

Då skåpen ekar tomt här hemma fick jag snällt packa in sjuka ungar i bilen och ta mig iväg till affären, trots att det var -11 grader ute.
Att handla med sjuka barn är mindre trevligt, stora tjejen sprang ifrån mig på parkeringen, tjatade oavbrutet om godis och lillan spydde upp gratis bananen på fruktaavdelningen eftersom hon satte den i halsen.
Jag gjorde mitt bästa att vara organiserad i folkvimlet, men lyckades sådär med det och sprang som en skållad råtta fram och tillbaka i gångarna.

När jag kom hem insåg jag att jag glömt köpa kaffefilter och Ipren till lillan. Kaffefilter skulle kompisen fixa och Ipren löser jag med att ge henne Brufen istället (detta efter rådgivning med Apoteket).

Efterrätten är fixad och står på kylning, nu väntar dammsugning trots att ögonen helst vill falla igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar