söndag 21 december 2008

Momo-sovning

Äldsta dottern och sonen sover hos mormor i natt och på kvällen fick jag rapportering om läget:
Dottern kletade apelsin på sonens PSP-fodral-Han blir arg och vrålar högt åt henne-Hon blir arg tillbaka och kastar något glasföremål på honom-Glasföremålet går sönder-Sedan var barnen sams igen.
Låter som vanligt, skönt att barnen kan vara sig själva även borta....

Lillan och jag var ensamma under kvällen och det var riktigt mysigt. Hon hade sönder en tallrik i diskmaskinen och jag konstaterade glatt att det var det enda hon haft sönder på hela dagen.
De andra barnen har inte haft sönder hälften så mycket saker tillsammans, men vår lilla bulldozer krossar saker i sin väg varje dag. Hur en söt liten flicka på knappt 10 kg kan åstadkomma så mycket förstörelse kan jag inte för mitt liv begripa. Undra om hon besitter övernaturliga krafter som gör henne starkare än vad som är bra för henne?! Jag vet i alla fall att hon är den enda i den här familjen som med lätthet greppar badkarsproppen och sliter upp den med två fingrar.

1 kommentar:

  1. Rapport från Momo-lägret: Smulan placerade ut tomtar och annat pynt på ett ytterst estestiskt vis. Storebror deltog med fåniga kommentarer (som man gör i den åldern!) som jag gjorde allt för att ta udden av. Båda ägnade i tur och ordning kvällen åt att intervjua mig om släktförhållanden, vem som legat i vems mage, hur den och den verkligen kan vara släkt med oss osv. Gemensamt för båda var att de saknade lillasyster och undrade hur länge det måste dröja tills hon kan få vara med en sån här kväll. Dessutom åt dessa två som galna, mina luncher de kommande dagarna sa bara svisch ner i de tomma magarna! Underbaaaar dag och kväll! Meningen med livet måste vara att få vara mormor!

    SvaraRadera