torsdag 4 december 2008

Akuten!!!

Nyss hemkommen från akuten dit jag mycket mycket brådskande var tvungen att ta min son.

Han skulle skära bort plasten från gurkan med vår vassaste kniv och stack den istället i handen. Blodet sprutade ut oavsett hur hårt vi än höll och en hel handduk var full av blod innan vi ens kom till sjukhuset.
Ute ligger det is på vägarna och det hade precis börjat att snöa, så när vi åkte fick påminna mig själv om och om igen om att jag inte kunde köra fort. Hur lätt är det när blodet sprutar ut från ens barn???

Han lyckades med bedriften att skära av en ven i handen så han fick sy flera stygn invändigt och 5 utvändigt. Nu är handen bedövad men det kommer att göra ont i morgon.

Hjälp vad jag skakar än, det finns inget värre än när ens barn råkar illa ut.

3 kommentarer:

  1. Men stackars! Det var ingen trevlig kväll kan jag tro. Hälsa honom att han kryar på sig i handen!

    SvaraRadera
  2. Oj ojoj!! Vilken dramatik1! Å vad jobbigt!! Å viken panik!! Å... ja, jag kan tänka mig!! Blir alldeles yr vid bara tanken! Tur att man fungerar bättre än man tror i de där situationerna! Kram på er!!

    SvaraRadera
  3. Usch så otäckt! Oftast håller man sig ju samman som förälder, det måste man ju. Men innerst inne blir man ju rädd som fan. Hur tog sonen det?

    SvaraRadera