söndag 21 december 2008

Småbarnstiden

Ibland måste jag påminna mig om att småbarnstiden är kort...

Ikväll jag har sprungit runt och tagit kort på alla vinklar och vrår här hemma, sedan har jag skrivit ut korten och laminerat dem.
Låter det konstigt? Ok, då förklarar jag.
Varje julaftons morgon får sonen instruktioner i ett brev av Tomten. Där står var han ska leta efter morgonpaketet, och på det stället ligger en ny ledtråd osv.
Tjejerna är ju för små för att kunna läsa så jag har istället gjort bilder till dem som jag kan lägga ut som ledtrådar.
Sonen fyller snart 12 år och han älskar fortfarande det här så jag hoppas att tjejerna också kommer att gilla det lika mycket.
Att pyssla med allt detta (och slåss med en bångstyrig skrivare) är dock mindre kul kl 22.30 på kvällen. Nu är det i alla fall gjort och i morgon får jag skriva breven från Tomten och skriva ut ledtrådarna till sonen. Den 23:e springer jag som en yr höna och placerar ut lappar i och på allt i hemmet.

Förutom detta har jag griljerat skinka och haft en ledsen kompis över på glögg.
Nu är det dock dags för sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar