torsdag 18 december 2008

Bellybutton

Idag har det gått i ett igen, ingen tid att sitta vid datorn med andra ord.

Dagens misstag var när jag försökte förklara för tjejerna varför de har en navel (de säger bellybutton).
Jag försökte göra detta stora genom att berätta att de fick mat genom den när de låg i min mage, att de satt ihop med mig genom en slang.
Först börjar stora tjejen att yla att hon inte vill sitta fast, då ylar naturligtvis lillan med, trots att hon inte hade en susning om vad det handlade om.
Sedan kom stora tjejen på att hon inte ville ha mat genom slangen, hon ville ha mjölk (jag dricker inte mjölk själv så mjölk fick de inte genom navelsträngen). Lillan ville ha välling och när de båda (nja, inte lillan då) insåg att de hade blivit snuvade på mjölk och välling var katastrofen ett faktum. Båda skrek i kör och stora tårar trillade på deras kinder.

Jag har lärt mig att jag aldrig ska ta upp svåra frågor med små hungriga barn.

1 kommentar:

  1. Kan det vara så att du kapat navelsträngen tidigare än vad som är brukligt? Ingen nackdel med den lilla mammagrisen, kanske? Skämt åsido - du är ju den storas "bästa kompis"! Inte illa det!/Mommo

    SvaraRadera