måndag 8 december 2008

Jag börjar tvivla...

...på att någon i den här familjen någonsin kommer att få sova hela nätter igen.

Kl 00.30 började kaoset när granntjejen bråkade med sin pappa så högt att de väckte stora tjejen. Efter det vaknade hon 10 ggr den natten....

Lillan vaknade 5.45 och tyckte att hon hade fått nog (av vad vet jag inte). Gap och skrik följde i 20 minuter tills hon kom på hur man tar sig ut ur spjälsängen (nästan i alla fall, jag fångade henne). Välling och sedan ett nytt försök att få ungen att sova.
"Baaaaajs" ropar hon efter 5 minuter och det var bara att hiva upp ungen och byta en blöja. Nästa försök urartade innan jag ens fick henne att lägga sig ner och nu var kl 6.45 och jag MYCKET trött.
Som en sista desperat åtgärd tog jag upp henne och la henne brevid mig i sängen och då somnade hon direkt.
Hon har inte sovit i min säng sedan hon var 3 månader och de andra gångerna jag har provat har det inte funkat, men nu gick det alltså.

Efter 3 sömnlösa år börjar jag bli trött på det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar