tisdag 30 december 2008

Nyårs-förberedelser

Idag kom det danska snygga klänningar till tjejerna på posten, väldigt nice! Kort kanske kommer in senare.

I morgon är det nyårsafton och mormor samt en kompis kommer över på middag. Jag har fått höra att till efterrätt ska man servera pannacotta, det är tydligen da shit.
Jag sitter och bläddrar bland recept just nu men det är svårt att vet vilket man ska välja när man inte har lagat det förrut.
Det känns lite trist att maken ska vara borta på nyår också, samt en vecka längre än vanligt. Övertiden är dock 10 % av pengarna vi behöver få ihop till huset så vi måste göra det.

Nu lockar kaffet och en chokladbit.

2 kommentarer:

  1. jag brukar göra vaniljpannacotta med bärkompott och basilikasirap. då gör man först själva pannacottan på vaniljstång, grädde, socker och gelatin och häller upp i portionsglas för att stelna. sen innan serveringen så toppar man med ett lager skivad färsk frukt (brukar ta jordgubbar och kiwi) och ringlar över en "sås" av hackad färsk basilika, sirap och citron. tror jag - det var ett tag sen jag gjorde den hehe... men tycker iaf att själva pannacottan är godast om den får vara vanlig vanilj, så kan man toppa med valfri smak sen. frukt, caramel, kaffechoklad eller vad man nu föredrar.

    SvaraRadera
  2. Pannacotta is the shit!!! Grädde, socker och gelatin och kanske ngn smaksättare. Ta da!! Lycka till!

    SvaraRadera