torsdag 25 december 2008

Julafton

Nu äntligen har jag tid att sätta mig ner och berätta lite om vår jul.

På morgonen igår så åkte vi till kyrkan och var med när de ställde upp figurerna i julkrubban. Äldsta dottern satt med de andra barnen längst fram och vi andra längst bak i kyrkan (eftersom vi inte helt otippat kom sent).



Sedan var det Kalle, julbord och Tomte som vanligt. Ungarna var vilda av allt socker och alla presenter så när de väl sov somnade jag med tungt.

Om jag ska sammanfatta julen så kan jag säga att äldsta dottern har varit alldeles förälskad i morbror, lillan har varit nöjd eftersom det ständigt har funnits en ledig famn att krypa upp i, sonen har varit gnällig och tonårs trotsig och själv har jag varit stressad och trött men nöjd.

Nu ska jag väcka äldsta dottern och sedan ska vi gå upp till mormor och äta julmat igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar