söndag 7 december 2008

Julmarknad

Igår var det julmarknad med barnen. Stora tjejen red för första gången ponnyridning vilket hon tyckte var spännande. Jag är ju hästtjej själv, men har velat vänta med att låta barnen rida tills de ber m det själva. Intressen ska komma inifrån.

Sedan var det dags att köa till Tomten i 30 minuter. Dottern skulle lämna sin önskelista och få sig en pratstund med honom.
Kort sagt så sa tomten att hon inte behövde någon vacker prinsessa eftersom hon är en själv, inte uppskattat av en 3-åring som inte förstår att det var en komplimang. Nu tror hon väl att Tomten är en snålis som vill hålla på sina leksaker så hårt det bara går.

Idag har jag sådan mensvärk att jag är gråtfärdig, vet inte vad vi ska kunna hitta på när det gör så här ont! Något måste vi väl ta oss till, men det får bli något lugnt.
Det retar mig att maken får fler minuter på Wii Fit nu när jag ligger däckad. Han hade till och med tjuvstartat i morse och skylde på att dottern ville åka skidor, yeah right! Han försöker slå mina rekord bakom ryggen på mig bara. Jag slog honom i att springa och rocka rockring igår, det är det som svider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar