måndag 1 december 2008

Spysjuka

En unge spydde på dagis idag så nu håller vi tummarna för att inte stora tjejen blir sjuk. Hon får inte gå till dagis i morgon och kanske hela veckan, jag vill inte dra in magsjuka här hemma!

Sonen har spyfobi så han är nästan den som har det jobbigast i magsjuketider, detta trots att han nästan aldrig drabbas. Han har spytt 2 ggr i hela sitt liv och det har tydligen varit traumatiska gånger eftersom han drabbas av panik varje gång han hör talas om kräk.
Nu hänger jag verkligen ut honom, men jag måste berätta om en lustig incident som han var med om i våras:

Sonen var på musikskolan och spelade gitarr när plötsligt en tjej i gruppen kräktes rakt ut. Sonen höll genast andan och sprang ut ur klassrummet. När han var tvungen att gå tillbaka för att hämta gitarren höll han också andan och slängde noterna i soptunnan så fort han kom ut.
När vi kom hem kastade han sig in i duchen, bytte kläder, borstade tänderna och, håll i er nu, snöt sig!!! Allt för att få bort ev. magsjukebaciller.
Visst är det synd om honom som är så rädd för att bli sjuk, men den gången skrattade jag faktiskt så att jag fick ont i magen.
Behöver jag säga att det var hans sista gång på musikskolan och att gitarren är oanvänd sedan den dagen?!

1 kommentar:

  1. spysjuka!! BLÄÄÄHHH!!! Det vill man INTE ha! På nemis dagis har det också gått en del, men hon har ju knappt varit där på evigheter och jag hoppas lite att det hinner gå över innan hon kommer tillbaks, när nu det blir.. Har ingen lust att skicka iväg henne innan det gått över, men har man otur så håller eländet på i evigheter som vanligt...
    hoppas ni klarar er så vi törs träffa er snart! :-)

    SvaraRadera