söndag 9 september 2012

Nya badet

Som vi har väntat och längtat på det nya badet att öppna, och idag var dagen D.
Badet får betyg Godkänt +, men jag hade gärna sett färre större pooler istället för massa små.
Barnen hade hur kul som helst och det är ju huvudsaken.

Dagens kluring: Vem är den minsta ungen på klätterväggen som klättrar högst?
Svar: Dottern så klart!


Lillan älskade barn-bubbelpoolen där vattnet ändrade färg hela tiden:


Snacka om att det går framåt här. För inte så länge sedan fick lillan panik om hon fick minsta vatten i ansiktet, nu gick hon igenom detta vattenfallet flera gånger. Skönt att se att vårt jobb att få henne vattenvan faktiskt gett något. Så himla duktig!


Utepoolen var kul, men varför kom det upp kallt vatten i "bubbelbänken" undrar jag?! Man vill ju inte frysa där ute!





En mycket trevlig förmiddag, trots att jag drabbats av höstens första förkylning. Kan inte påstå att jag mådde så bra när vi var på badet, men eftersom jag inte har feber kör jag på idag och hoppas att jag är bättre imorgon. Det underlättar inte direkt att värmen här hemma inte fungerar och att det är endast 2 grader varmare inne än ute, men vi håller tummarna för att den börjar fungera under dagen.

2 kommentarer:

  1. Mycket folk där, gissar jag? Får väl ta oss en tur dit framöver. Kul att se sådana framgångar hos en tidigare vattenrädd tjej!

    Krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Det var packat med folk, hur jobbigt som helst!
    Tack så mycket! :-)

    SvaraRadera