söndag 30 september 2012

Försvunnet barn!!!

När jag hade sett färdigt en film i natt skulle jag som vanligt gå in och släcka hos tjejerna innan jag gick till sängs. Lillan skulle sova hos dottern, i hennes utdragssäng. De sover nästan alltid i samma rum på helgen, de tycker att det är så mysigt.
När jag kom in på dotterns rum såg jag direkt att lillan inte låg i utdragssängen. Tidigare har det hänt att hon har krupit upp brevid storasyster eftersom hon har ett stort behov av närhet på natten. Jag letade i dotterns säng men hon var inte där. Då började jag fundera på om hon gått in till sitt rum och letade där också, men där var hon inte heller.
Nu började paniken verkligen stiga, det här barnet är VÄLDIGT oförutsägbart så det vore fullt möjligt att hon gått ut i skogen för att campa mitt i natten tex. Tankarna för en ju också till det hemska som hände i Portugal, och alla barnkidnappningar i USA.
Sedan kom jag på att hon kanske gått in till min säng utan att jag märkt det. Hon brukar ju komma in varje natt. Jag sprang in i sovrummet och letade som en besatt, men ungen var inte där heller! Var letar man då? När man blir desperat och verkligen börjar få panik.
Jag gick tillbaka till "the crime scene" och finkammade rummet. Där, längst in under dotterns säng, i en sovsäck låg hon och sussade sött! Förstå vad svårt det var att upptäcka henne där, med en utdragssäng som blockerade insynen helt.
Jag fick dra henne i sovsäcken hela vägen ut och sedan lyfta tillbaka henne upp på sängen.

Innan jag gick till sängs kollade jag låsen på dörrarna en extra gång.

2 kommentarer:

  1. Svettigt, försvunna barn är det läskigaste som finns! Hur i all världen hade hon kommit på att somna där...?

    SvaraRadera
  2. Ja du, det vet hon nog inte själv. Men hon var väldigt stolt över sin insats i morse när jag berättade om dramat.

    SvaraRadera