lördag 29 september 2012

Kalas på kalas

Kl 10 i morse begav vi oss till leksaksaffären. Sedan var det ilfart till ett kalas som dottern skulle på. Jag och lillan hann hem och sälja en lampa jag lagt ut på annons, sedan åkte vi och köpte festis och så hämta dottern igen. Vidare till bion där vi såg: Filmen var bra, spännande, rolig och sorglig. Dock måste jag erkänna att jag blir lite lätt illamående av alla övertydliga budskap i Disney-filmer. "Du duger som du är", "Alla behöver inte gå samma väg", "Det är viktigt att kunna erkänna att man har fel" osv osv. I viss mån är det bra med budskap, men personligen tycker jag att Diseny kan bli lite för mycket just på den punkten, och då är ändå jag ett stort fan av Disney! Efter filmen åkte vi direkt till mamma där det var firande på hög nivå igen. Pizza och fika där jag hade bakat minipajer med äpple-kanel och blåbär-vanilj som man kunde doppa i vaniljsås:
Nu har vi nyss kommit hem och hinner med lite lördagsmys innan det är dags att krypa i säng. Eftersom jag fick lite sovmorgon i morse kanske jag orkar se en film UTAN att sätta tändstickor i ögonen som igår kväll. Återkommer med hiss och diss på filmer jag nyligen sett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar