lördag 8 september 2012

Kräftskiva

Igår kväll hade vi kräftskiva här hemma. Mamma, hennes kille, min mormor samt några goda vänner med sina barn kom. Det var en riktigt härlig kväll med många goda skratt och lustiga sammanträffanden. Så härligt att kunna umgås i 4 generationer och bra vänner på samma gång!

Tyvärr glömde jag att ta kort på nästan allt utom efterrätten så ni får hålla till godo med det här:




Det blev en chokladtårta med chokladfudge, mycket god men mäktig.

Annars spenderade jag hela gårdagen på Universitetet för introduktion för min kurs jag ska läsa. Herregud vad den verkar intressant, och kursupplägget är jättebra!

Idag är jag galet trött! Tyvärr lärde jag mig inte sist att skaldjur och vitt vin ger mig magkatarr så jag har legat vaken i natt med mindre trevliga besvär. Men nu på kvällen har vi haft lördagsmys med tjejerna och ätit godis och tittat på Harry Potter.
Imorgon ska vi prova det nya äventyrbadet i stan, det har vi verkligen sett fram emot.

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen en härlig kväll och vi njuter av känslan än! Kommer att finnas kvar i hjärtat, var så säker! Tack än en gång för att ni gjorde det igen, ordnade ett härligt kalas - och vi fick komma med! <3

    SvaraRadera
  2. Tack själv! :-) Håller med, det var supertrevligt!

    SvaraRadera