tisdag 21 september 2010

Valet

Oftast brukar vi ha en vinnar-sida och en förlorar-sida efter ett val, i år blev det inte så. Trots att inte 5,7 % av den svenska befolkningen förstår det var vi alla förlorare i år.

Visst, jag är glad att Alliansen sitter kvar, men det är svårt att glädjas när ett öppet främlingsfientligt parti har tagit sig ända in i riksdagen. Jag känner skam över att tillhöra ett folk som år 2010 har dessa förlegade åsikter.
För mig känns det otäckt att tänka mig Sverige utan invandrare. Vem skulle jag ha varit om det inte funnits invandrare i vårt land?! Hade jag ens funnits till då min mammas släkt kommer från Finland!
Många av mina vänner, och nu även min man är invandrare och mitt liv utan dem hade klart sett helt annorlunda ut. Jag är nöjd med mitt liv som det är, med både ursvenskar och invandrare.
Nu gäller det att ta tag i invandrarpolitiken i landet, för våra invandrares skull. Men också för att mota Olle i grind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar