lördag 4 september 2010

Efterlysning

I ett av mina arbeten under hösten behöver jag någon utomstående till hjälp.
Detta ska vara en person som vill ändra på något till fördel för sin hälsa, tex sluta röka, börja träna, gå ner i vikt eller liknande. Den här personen skulle jag vilja ha minst två samtal med och sedan ska jag skriva ett arbete utifrån detta.
Personen jag intervjuar kommer aldrig att förekomma med namn eller personuppgifter i mina arbeten, man kommer alltså att vara helt anonym.

Ämnet för mig är Coaching/Motiverande samtal, så det är ju tänkt att jag ska bidra med något till den här personen jag ska prata med, därför lusläser jag alla böcker på litteraturlistan i ämnet.

Helst ska personen vara en person jag inte känner jätteväl och intervjuerna kan inte göras per telefon utan måste ske under ett möte oss emellan.

Någon som känner sig manad eller känner någon som behöver ett motiverande samtal inför en förändring hälsomässigt?

2 kommentarer:

  1. Skulle inte du gå och sova!? ;o)

    Misstänker att jag räknas som någon du känner väl, annars kan du ju alltid försöka få mig att träna! ;o)

    SvaraRadera
  2. Malin: Själva grejen är ju den att personen verkligen ska vilja ha en förändring i sitt liv, hälsomässigt alltså. Är du jätteladdad kanske jag kan ha överseende med att jag känner dig. ;-)

    SvaraRadera