fredag 10 september 2010

Och så blev det helg trots allt

Mamma tog dottern på förmiddagen så att jag kunde gå på en del av dagens föreläsning. Lillan fick också komma hem tidigare än tänkt, och det var ju bra eftersom huvudvärken slog till på henne så fort vi kom hem. Den ungen klarar inte mer än 20 timmar i veckan på dagis utan att få huvudvärk/migrän, vad gör man åt det tro?

Nu har vi förberett huset för fredagsmys och barnen ligger som små trasor i soffan och ser på tv. Dagar som denna kan man få titta lite mer på tv, krafterna hos dem räcker inte till så mycket mer just nu.

Nu kanske någon reagerar på att jag låter dem se på tv när de har ont i huvudet, men det är inte riktigt sant. Jag ser till att huvudvärken är borta innan jag slår på tvn, lillan klarar inte tv om hon är på väg att få huvudvärk eller redan har ont i huvudet. Däremot har jag aldrig sett samband mellan att de ser på tv och att de får huvudvärk av just tvn.

Kvällen kommer att bli lugn, och morgondagen ännu lugnare. Vi behöver det allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar