fredag 3 september 2010

Vad jag gör en fredag som denna

Igår eftermiddag ringde makens jobb och bad honom åka ut och jobba övertid. Tillsammans kom vi överens om att han gör det en sista gång i år, det har varit så himla mycket övertid i år.

Nu ska man alltså sitta ensam med barnen i 3 veckor och nästa vecka är en riktig mardrömsvecka med långa dagar i skolan/dagis och två kvällsmöten. Jag försöker se att när maken kommer hem ska jag på spa med mamma och mormor så vila finns där framme.

För att muntra upp mig själv köpte jag nya dukar till matsalsbordet, helgstädade och tände ljus i hela huset. Nu sitter jag här och mumsar chips och ser på tv, så fredagskvällen blev inte så dum trots allt.

Hur jag ska orka med de närmaste 3 veckorna kan jag fundera över imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar