onsdag 22 september 2010

EKG

I morse var det dags att inställa sig på sjukhuset för att få den här EKG-dosan kopplad till sig. Imorgon bitti får jag ta av mig den och då har jag turen att en kompis kommer förbi och hämtar upp den på väg till jobbet så att jag slipper åka in till sjukhuset med den själv.

Så här har jag alltså sett ut idag:



Hade jag vetat hur allt skulle sitta hade jag tagit en annan tröja på mig, men det är liksom lite stressigt med tre barn på morgonen så jag tänkte inte alls.

När jag kom ut från sjukhuset åkte jag iväg för helghandling (enda dagen innan helgen jag hinner det). Efter att maten var inhandlad kom jag på hur mycket maken skulle uppskatta en av hans favoritöl när han kommer hem på fredagkvällen efter att ha jobbar 12 timmar om dygnet i 21 dygn. Sagt och gjort, jag styrde kosan mot Systembolaget! När jag parkerade såg jag flera människor som stod utanför och på väg från bilen märker jag hur de tittar på mig och undrar vad jag har för något konstigt på bröstet. Själv hade jag inte tid att tänka för mycket på det, jag hade ju en tid att passa på Universitetet. Snabbt tågade jag mot dörrarna och går rakt in i dem!!! Kl var inte 10 än så de gick inte upp oavsett hur målmedvetet jag än närmade mig dem!
Där kom alltså jag, med elektroder på bröstet som någon skummis, och har så bråttom in på Bolaget när de inte ens har öppnat att jag går in i dörren!
Personalen kom genast och öppnade och jag skyndade mig att betala för ölen och åka vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar