fredag 10 september 2010

Gamla tider

När jag och sonen är ensamma på kvällen brukar jag göra i ordning räksmörgåsar till middag. Han får något sentimentalt i blicken varje gång och bönar och ber att vi ska äta sent, när tjejerna har lagt sig.
Jag tror inte att han vet varför han tycker så mycket om dessa stunder, men jag vet.
Jag levde ensam med sonen i 6 år och försökte så gott jag kunde att skapa mys i vår lilla familj. På helgerna brukade vi äta i vardagsrummet och då var det just räksmörgåsar som var var favoritmat. Dessa stunder var våra egna härliga stunder där vi njöt av varandras sällskap och pratade om livet och allt där till.

Även om han säkert inte minns alla dessa stunder gör hans känslor det och det glädjer mig.

Ikväll blir det en sådan myskväll för mig och sonen, med mycket tända ljus på hans beställning. Jag passar på att njuta i fulla drag, och även tänka tillbaka lite på alla stunder från när han var liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar