fredag 17 september 2010

Simmärken

Idag hade jag tagit ledigt från skolan för att åka till badhuset med mina små badtokar.
Först fick lillan välja lunch och då blev det en tur till Subway. Förutom att en alkoholist kom in och spydde när vi åt var det en trevlig lunch med mina tjejer.

Väl på badhuset hade dottern bestämt sig för att ta simmärken. Först tog hon Baddaren blå.

BADDAREN BLÅ

Dopp-prov
Märkestagaren skall doppa huvudet
under vattnet fem gånger.

Bubbelprov
Märkestagaren skall andas in, hålla
andan och blåsa ut under vattnet.
Detta skall upprepas fem gånger.

Glidprov
Märkestagaren skall glida i vattnet
5 sekunder med framsträckta och
raka armar, ansiktet skall vara
under vattenytan. Frånskjut får
göras och provet kan utföras där
märkestagaren bottnar. Handstöd
med platta eller simdyna får
användas. Momentet upprepas
fem gånger.

Sedan läste jag fel på Slöldpaddan så dottern fick öva tills hon kunde flyta i 10 sekunder. Detta gav så klart stilpoäng.

SKÖLDPADDAN

Flytprov
Märkestagaren skall flyta i ryggläge
5 sekunder utan hjälpmedel och
göra en rotation till magläge, utan
att röra botten.

Gissa om jag är stolt över henne?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar